Returpolicy

Returpolicy Zelesta

Returer

Följ instruktionerna nedan för att göra returprocessen så smidig som möjligt:

  • Skicka ett e-postmeddelande till info@zelesta.se med ditt ordernummer, vilka artiklar som ska returneras och i vilket skick de är (oöppnade/öppnade).
  • Packa varorna i rätt förpackning och skriv ut en etikett eller skriv adressen (som du får av kundtjänsten) på förpackningen.
  • Lämna paketet till valfritt postombud.
  • Vill du att din retur ska behandlas snabbare? Maila oss så fort din retur har kommit fram till vårt lager.

Kan jag skicka mina varor retur? Vänligen läs returvillkoren nedan.

Returvillkoren

Kan jag returnera allt inom 30 dagar?   

Princip har du rätt att returnera alla varor så länge du behåller dem i ursprungligt skick. Detta innebär att du om det är rimligt möjligt ska returnera varan oskadad och i den oöppnade originalförpackningen. 

Enligt lag har jag väl ångerrätt i 14 dagar?

Din 14-dagars ångerrätt innebär att du har ytterligare 14 dagar efter leverans för att returnera dina köp oöppnade utan att ange skäl. Vi vill ge dig mer tid och har förlängt ångerperioden till 30 dagar.

Returnera på egen bekostnad eller till ett reducerat pris

Hos Zelesta har du en ångerperiod på 30 dagar. Om du vill ta ut en produkt ur förpackningen för att prova och bedöma den ber vi dig att begränsa detta till en produkt per adress av hållbarhetsskäl. Vi förbehåller oss alltid rätten att avvisa öppnade produkter.  Är du inte säker på vilket täcke som passar dig, din säng och din tvättmaskin? Kolla in sidan "Hur väljer jag mitt perfekta täcke?" för att hjälpa dig att göra rätt val. Vi kan hålla dig ansvarig för eventuell värdeminskning till följd av att du har använt produkten på ett sätt som du inte skulle ha gjort i en butik.

Om du har fått en gratisprodukt från oss under en kampanj och du vill returnera beställningen, glöm inte att returnera hela beställningen, inklusive gratisprodukten. Om den kostnadsfria produkten inte returneras, kommer dessa kostnader ändå att debiteras.

Om du har en egen skrivare för att skriva ut en streckkod kan du returnera produkten till oss till ett reducerat pris. Om du inte har någon skrivare ansvarar du för att ordna en returetikett och står du själv för eventuella tillkommande kostnader. Kontakta alltid kundtjänst innan du returnerar en (öppnad) produkt.

 

Hur ordnas återbetalningen?

När du har skickat tillbaka varorna får du en Track & Trace-kod med vilken du kan följa beställningen tillbaka till vårt lager. Vill du att din retur ska hanteras snabbare? Skicka oss ett e-postmeddelande några dagar efter ankomst av din retur så tar vi hand om det direkt!

Om du ångrar köpet kommer du att få tillbaka alla betalningar som gjorts fram till dess, senast 14 dagar efter det att du har informerat oss om ditt beslut att ångra köpet. Vi återbetalar dig med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Du behöver inte betala någon avgift för återbetalningen. Vi får vänta med återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna.

 

Och om jag använder alternativet för senare betalning?

Då har du fortfarande 30 dagar på dig att ångra dig. Med Klarna kan du också välja att betala inom 30 dagar. Betalar du med Klarna innan din retur skickas eller behandlas? Då kommer Klarna att återbetala det ursprungliga beloppet till dig.

Kan jag byta varor?

Att byta är faktiskt samma sak som att returnera varan och beställa en ny. Därför gäller även här returvillkoren, som du hittar ovan i frågan "Kan jag skicka mina varor retur?". Kontakta oss om du har fått en defekt produkt, så att vi kan se hur vi på bästa sätt kan lösa problemet för dig.